Uitgever | Hoofdbedrijfschap Detailhandel Hbd |
Uitgavejaar | 2006 |
ISBN | 9069466678 |
ISBN13 | 9789069466675 |
Taal | Nederlands |
Type | Hardcover |
Waar staat 'Retail Nederland' in 2010? Die vraag legden Frank Quix en journalist Mark Hemmer voor aan veertig zeer uiteenlopende Nederlandse retailers. De reeks gesprekken leverde geen eenduidig antwoord op, maar wel tien interessante paradoxen (schijnbare tegenstellingen) waarmee retailers in de toekomst te maken krijgen. Branchevervaging bijvoorbeeld, hoeft geen bedreiging te zijn voor de specialist, maart biedt deze juist kansen. En de grote retailketens concurreren niet langer met de local heroes, maar ze helpen hen in het zadel om zo het winkelaanbod in de steden aantrekkelijk te houden.
De tien paradoxen zijn in heldere en toegankelijke taal beschreven enb zijn los van elkaar te lezen, zodat de lezer naar eigen inzicht door het boek kan 'zappen'. Portretten en uitspraken van de geïnterviewde zakenmensen larderen de tekst. Tenslotte biedt het Winkelkompas aan het eind van elk hoofdstuk de retailer concreet advies hoe in te spelen op de trends van 2010.