Uitgever | Scriptum |
Uitgavejaar | 2001 |
ISBN | 9055942367 |
ISBN13 | 9789055942367 |
Taal | Nederlands |
Type | Hardcover |
Tijdsdruk, informatie-overload, afnemende voorspelbaarheid, een overvolle markt waar geen monopolies meer bestaan. Ziedaar de hoofdbestanddelen van de moderne tijd, waarin een groeiend aantal managers de spanning in het lijf en geest voelt oplopen en sommigen daarvan pas bij burnout tot besef komen.
In dit boek wordt de wereld om ons heen beschreven in termen die verklaren waarom zoveel managers het gevoel hebben dat het 'erop of eronder' is. Zij volgen de zogenoemde overlevingsstrategie, met alle psychologische gevolgen van dien. Aan de hand van praktische voorbeelden, ontleend aan de coachingspraktijk maar ook aan de openbare berichtgeving, voert Pagano een pleidooi om meer aandacht te geven aan de verhoudingen van mens tot mens, en zo een oplossing te vinden voor de angst dat medewerkers, klanten of andere partners in de netwerkeconomie ons in de steek zullen laten.
Pagano wijst op de paradox dat we, ondanks de voortschrijdende technologie en wetenschap, steeds minder controle ervaren over ons leven. Dat we in het informatietijdperk meer dan ooit in een staat van niet-weten en de daarbij behorende vertrouwenscrisis terecht zijn gekomen. Maar ook het toenemend belang van persoonlijke zichtbaarheid komt aan de orde, zonder welke geen enkele ondernemer of medewerker zich nog veilig zal kunnen voelen in deze turbulente tijden. 'Alles (z)onder controle' boek bevat veel concrete opdrachten tot individuele reflectie, waarmee de lezer kan experimenteren om zijn huidige persoonlijke strategieën te ontdekken en indien gewenst aan te passen aan de eisen van deze tijd.