Uitgever | Academic Service |
Uitgavejaar | 2005 |
ISBN | 9052613443 |
ISBN13 | 9789052613444 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
In weerwil van alle retoriek blijkt de veelbezongen 'vrije markt' nauwelijks in staat om ondernemers hun zelfstandigheid te gunnen. Je moet als individuele ondernemer wel héél uniek zijn om op eigen voorwaarden de concurrentie aan te kunnen. Een mogelijke uitweg is om als zelfstandige ondernemers samen te werken om zo de positie als groep - en daarmee de eigen positie - in de markt te versterken. Zo valt wellicht te realiseren wat op je eentje niet mogelijk is.
Als 'de markt' faalt gaat over het coöpereren van zelfstandige ondernemers. Daarbij komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod:
• de meerwaarde van coöpereren;
• de geschiedenis en ontwikkeling van coöperaties;
• de belangen en belangenafwegingen binnen een coöperatie;
• de relatie tussen de leden en hun coöperatieve onderneming;
• de uitdagingen waar coöperaties in de 21e eeuw voor staan.
Dit boek is bedoeld voor ondernemers die zich niet zonder meer willen overgeven aan de door 'de markt' gedicteerde krachtsverhoudingen. Daarnaast is het geschreven voor de (aanstaande) leden, bestuurders, managers, toezichthouders en studenten van de talrijke al bestaande en toekomstige coöperaties.