Uitgevers | Reed Business, Springer Media B.V., Bohn Stafleu van Loghum |
Uitgavejaar | 2000 |
ISBN | 9035222741 |
ISBN13 | 9789035222748 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Hoe vaak komt dat niet voor? Een kind in de groep dat door een fysieke of motorische beperking niet kan meedoen met de anderen. Dit derde deel uit de reeks Basislessen bewegingsonderwijs staat boordevol tips en/of eenvoudige aanpassingen om dit kind volledig geïntegreerd mee te laten doen in de reguliere gymles.
Elk lesonderdeel kunt u aanpassen op verschillende beperkingen:
DCD/ADHD
beperkte arm- en/of beenfunctie
handgedreven rolstoel
elektrische rolstoel
U maakt voor de groep, waar een kind met een motorische beperking deel van uitmaakt, zinvolle en uitdagende lessen binnen het bewegingsonderwijs. Bovendien krijgt u informatie over de visie en doelstelling van het vak, het begeleiden van een kind met een motorische beperking (met achtergronden) en compleet uitgewerkte activiteiten die in plaats van een les(onderdeel) mogelijk zijn. Handig is het gedeelte in het boek over rolstoelen, tillen en diverse sportmogelijkheden.
Ook dit derde deel heeft weer die praktische opzet als deel 1 en 2. Alle lessen zijn volledig uitgewerkt. Met eenvoudige veranderingen maakt u de basisopstelling geschikt voor een andere groep kinderen.
Dit derde deel uit de reeks is samengesteld door Willeke Alkema (onder andere leraar bewegingsonderwijs, motorisch remedial teacher en fysiotherapeut), Mieke Steenbruggen (leraar bewegingsonderwijs en ambulant begeleider bewegingsonderwijs en Dook Vlugt (onder andere coördinator ambulante begeleiding, rolstoeldansinstructeur)
In de reeks Basislessen bewegingsonderwijs zijn reeds verschenen:
Deelschoolwerkplan en de praktijk (deel 1) - (toestellen, atletiek, ritmisch bewegen), Wim van Gelder jr. en Hans Stroes
Spel (deel 2), Wim van Gelder jr. en Hans Stroes
Werkbladen bewegingsonderwijs - (spel), Wim van Gelder jr., Hans Stroes, samenstelling Simon Ott