Uitgevers | Atlas Contact, Uitgeverij, Business Contact, Atlas Contact |
Uitgavejaar | 2012 |
ISBN13 | 9789047005049 |
Taal | Nederlands |
Type | Digitaal boek |
Elke CEO of directeur kan je vertellen wat zijn organisatie doet. Sommige leggen ook uit hoe ze het doen, maar slechts enkele kunnen duidelijk uitleggen waaróm ze het doen. Sinek beschrijft het principe van de Gouden Cirkel: eerst het Waarom, dan pas het wat en hoe. Het Waarom kan nooit geld of winst zijn, dat zijn resultaten. Het Waarom bepaalt het (voort)bestaan. Waarom ben jij gaan ondernemen? Waarom kopen klanten bij jou en niet bij anderen?
Simon Sinek onderzocht de grote, inspirerende leiders en ontdekte dat mensen als Steve Jobs en Martin Luther King oppervlakkig gezien misschien weinig gemeen hebben, maar allemaal het Waarom als basis hebben. Ook ontdekte hij dat organisaties en leiders die de waarom-vraag als uitgangspunt nemen succesvoller, invloedrijker en innovatiever zijn. Ze vormen een bron van inspiratie voor hun medewerkers en creëren grote loyaliteit. Begin met het waarom helpt je om beter en authentieker leiding te geven en om je organisatie, je team en medewerkers te inspireren. Met vele voorbeelden uit de praktijk laat hij zien dat het werkt.
Geschikt voor: Alle e-readers te koop bij bol.com (of compatible voor PDF of ePub). Telefoons en tablets met Google