Uitgevers | Noordhoff Uitgevers B.V., Noordhoff Uitgevers B.V. |
Uitgavejaar | 2004 |
ISBN13 | 9789001076009 |
Aantal pagina's | 374 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
In Business marketing management wordt beschreven hoe bedrijven kunnen bijdragen aan het succes van hun zakelijke klanten door superieure waarde te leveren. Het boek bestaat uit vier overzichtelijke blokken: In het eerste blok worden de basisbegrippen behandeld, zoals de kenmerken van business marketing, het proces van waardecreatie en het koopgedrag van organisaties. Vervolgens wordt in het tweede blok beschreven hoe bedrijven inzicht in de markt verkrijgen en hoe ze dit gebruiken om geschikte waarde-proposities te formuleren voor marktsegmenten of individuele klanten. In het derde blok wordt de waardepropositie uitgewerkt nar de instrumenten product, klantencontact en communicatie en ook wordt duidelijk hoe men de aan klanten geboden waarde vertaalt in een passende prijs. Ten slotte wordt in het vierde blok de organisatie besproken die nodig is om dit alles te kunnen realiseren, waarbij zowel de inrichting van de organisatie als het beheersen van marketingactiviteiten de revue pass