Uitgevers | Boom Uitgevers Den Haag, Boom Uitgevers Amsterdam, Uitgeverij Boom, Boom Lemma uitgevers |
Uitgavejaar | 2011 |
ISBN13 | 9789460942907 |
Taal | Nederlands |
Type | Digitaal boek |
Business performance management gaat over het sturen van organisaties. Het is een verzameling van opvattingen, methoden en technieken die het management kan inzetten om organisatiedoelen te behalen en prestaties te optimaliseren.
Sleutelbegrippen hierbij zijn het beheersen, borgen en verbeteren van besturingsprocessen in en tussen organisaties, het optimaliseren van inkomsten, en het minimaliseren van kosten met het oog op waardecreatie voor de stakeholders: aandeelhouders, financiers, klanten, medewerkers en 'de maatschappij'.
De auteurs bezien business performance management vanuit diverse invalshoeken: strategievorming, financieel-economisch management, marketing, kwaliteitsmanagement, it- en informatiemanagement, kennismanagement, keten- en netwerkmanagement, human resources management, organisatieverandering, cultuur, samenwerking, besluitvorming en leiderschap.
Dit boek is bestemd voor bestuurders en managers die business performance management willen inzetten om hun bedrijfsvoering te verbeteren met het oog op het realiseren van optimale resultaten.
Geschikt voor: Alle e-readers te koop bij bol.com (of compatible voor PDF of ePub). Telefoons en tablets met Google