Uitgever | Leiden University Press |
Uitgavejaar | 2007 |
ISBN | 9087280181 |
ISBN13 | 9789087280185 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Het boek bevat een unificerende theorie over hoe iedereen als gevolg van eerdere, individueel andere ervaringen dezelfde objectruimte metrisch transformeert met andere transformatie parameters tot individueel verschillende, psychologische ruimten voor oordelen enerzijds en voorkeuren anderzijds. Individuele ervaringen veranderen doorgaans, waardoor die psychologische ruimten ook individueel veranderen. De theorie vormt daarom een psychologische relativiteitstheorie van waarnemen, oordelen, voorkeuren en dynamisch keuzegedrag.
Dit boek is een "must" voor alle psychologen, economen en sociale wetenschapsbeoefenaren met theoretische interesse en enig begrip van meerdimensionele gegevensanalyses. Het bevat een integratie van ruim twintig theorieën over waarnemen, oordelen, preferenties en risicobeslissingen tot één wiskundige theorie. Kennis van geavanceerde wiskunde en moderne geometrie is niet nodig, omdat de wiskundige subparagrafen zonder verlies van begrip kunnen worden overgeslagen, want in de tekst worden ze verklaard en met figuren geïllustreerd.