Uitgever | Terra |
Uitgavejaar | 2013 |
ISBN13 | 9789089895554 |
Taal | Nederlands |
Type | Hardcover |
Fashion is in fashion! Dit prachtige boek laat de ontwikkeling zien die de grote modehuizen zoals Chanel en Louis Vuitton de laatste dertig jaar hebben ondergaan. Sinds de jaren '80 van de vorige eeuw werkt ieder modehuis met een art director. De focus van het label is hierdoor verlegd van de kleding naar een Total Look: een heldere visuele stijl die het imago van het modemerk onderstreept. Door deze ontwikkeling is het luxe product toegankelijk gemaakt voor een groot publiek. Grafisch ontwerp, architectuur, winkeldesign, websites en de laatste jaren ook film maken samen het totaalbeeld van het merk.
Mode is overal aanwezig, waardoor Couture Graphique een prachtig visueel boek is. De vormgeving is van de hand van Paul Boudens, de art director die veel samenwerkt met Walter van Beirendonck en Martin Margiela. José Teunissen is door het MOTI gevraagd als curator voor een gelijknamige tentoonstelling. Alle grote modemerken hebben inmiddels hun medewerking toegezegd, van Vuitton tot Viktor & Rolf. Het boek Couture Graphique verschijnt tegelijk met de tentoonstelling.