Uitgever | Nieuw Amsterdam |
Uitgavejaar | 2007 |
ISBN | 9046802213 |
ISBN13 | 9789046802212 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Waarom bedrijven heten zoals ze heten
Wanneer bedrijven worden opgericht, nieuwe producten worden geïntroduceerd en beursfondsen hun naam veranderen, komt de belangrijke vraag: welke naam geven we eraan? Net als ouders piekeren ondernemers, managers en marketeers over de beste naam voor hun 'kindje', want een goede, onderscheidende naam kan in één klap het verschil maken. Maar waarom lijken veel bedrijfs- en merknamen dan op elkaar? Ondernemers roepen wel dat ze de concurrentie voor moeten blijven, maar voor hun nieuwe merk of product volgen ze vaak slaafs de trend waardoor van het onderscheidend vermogen weinig overblijft.
Journalist Erwin Wijman gaat op luchtige maar kritische wijze in op talloze vragen en kwesties rond de naamgeving van bedrijven. Het boek is ingedeeld in thematische hoofdstukken als 'Eenvoud en ambacht', 'Krachttermen', 'Het voornaammerk' en 'Nietszeggend', waarin de verwantschap en trends expliciet worden gemaakt. Dit boek biedt inzicht in de valkuilen rond naamgeving en geeft handvatten voor iedereen die op het belangrijke moment staat een goede naam te verzinnen voor zijn bedrijf, product, merk of beursfonds.