Uitgever | Gelling Publishing |
Uitgavejaar | 2006 |
ISBN | 9078123028 |
ISBN13 | 9789078123026 |
Taal | Nederlands |
Type | Hardcover |
De Coach Approach is een filosofie, een manier van kijken en tevens een benaderingswijze voor het ontwikkelen en veranderen van mensen en organisaties. De coachende benadering draagt geen nieuwe veranderingsmodellen of methoden aan, maar plaatst deze in een kader, van waaruit veranderingen benaderd kunnen worden. Het boek bestaat uit drie delen. Deel 1 handelt over de principes van het veranderen van mensen en organisaties. Deel 2 werkt dit uit voor HRM, leiderschap en veranderingsmanagement. Hedendaagse visies worden toegankelijk samengevat en door casuïstiek praktisch gemaakt. De nabeschouwing van de redactie op de cases maken de zienswijzen van de veranderaars in de cases duidelijk. Deel 3 gaat in op praktische aspecten zoals begeleidingsvormen, bereik, inzet en inkoop van 1-op-1 coaching en teamcoaching in organisaties.