Uitgever | Business Contact |
Uitgavejaar | 2009 |
ISBN13 | 9789047002406 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Dit is geen gewoon managementboek over veranderen, maar een boek waardoor de prestaties van individuen en organisaties zichtbaar verbeteren. Het leidt tot resultaten. Zaffron en Logan laten zien hoe een manager passie bij mensen kan ontketenen. De auteurs ontwikkelden hun filosofie na langdurig en diepgravend onderzoek en leiden de lezer met vele praktijkvoorbeelden door de drie wetten. Ze klinken simpel, maar de doorbraak bereik je pas als je ze echt doorleeft en doorwerkt.
1. Hoe een mens presteert hangt samen met hoe hij een situatie interpreteert. Wie begrijpt dat mensen verschillend reageren op situaties kan die kennis gebruiken in zijn feedback op anderen. Een leider zou zijn medewerkers moeten helpen zich weer meester te maken van hun situatie en zich medeauteur van de toekomst te voelen.
2. Hoe een mens een situatie interpreteert wordt uitgedrukt in taal. Leiders luisteren naar anderen en managen de communicatie. Iedereen moet ruimte krijgen om zijn wensen en klachten te uiten en daarmee een helderder beeld van zijn mogelijkheden te krijgen.
3. Wie zijn taal toekomstgericht maakt, verandert de manier waarop hij de situatie interpreteert. Taal heeft de kracht om te inspireren en een nieuwe werkelijkheid vorm te geven. Leiders moeten anderen inspireren om gezamenlijk de toekomst te creƫren.
'De manier waarop de taal wordt neergezet als krachtig managementinstrument is niet alleen vernieuwend, maar ook verreikend.' managementboek.nl
'Toepasbaar in bedrijfsleven, overheid en non-profit. Een inspirerend en praktisch boek.' desmond tutu
? Zaffron geeft in juni een seminar van een week aan de Erasmus Universiteit
Steve Zaffron is ceo van de Vanto Group en heeft in meer dan 300 organisaties in 20 landen transformatieprocessen geleid. Dave Logan werkt aan de universiteit van Zuid-Californiƫ en is gespecialiseerd in cultuurveranderingen.
paperback, ca D19,50
ca 208 bladzijden, 13,5 x 21 cm
oorspronkelijke titel: The Three Laws of Performance
nur 810
boeksoort: A
juni 2009
BUSINESS CONTACT, PERSOONLIJKE VAARDIGHEDEN