Uitgever | VOC Uitgevers |
Uitgavejaar | 2010 |
ISBN13 | 9789079812066 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
In 'De essentie van communicatie. Over het succes van authenticiteit' wordt een filosofie en een methodiek beschreven voor de ontwikkeling van succesvolle en onderscheidende merkcommunicatie. Authenticiteit staat daarbij centraal. Aan de hand van principes uit diverse disciplines wordt de lezer door auteurs Jos Feijen, Tanja Notenboom en Sander Videler telkens gewezen op een belangrijkste les: alleen merken en organisaties die via communicatie de eigen essentie uitdrukken, spreken hun doelgroep aan. Hierbij komen visies, ideeën en elementen uit de marketing, communicatie, antropologie, management en psychologie goed van pas. Een speciale rol is weggelegd voor de Jungiaanse psychologie. Voor wie wil weten waarom succesvolle merken succesvol zijn en wat Jung met Coca-Cola te maken heeft, geeft 'De essentie van communicatie' antwoord. Voor wie gewoon een praktisch, leuk vormgegeven boek over marketingcommunicatie wil lezen, is 'De essentie van communicatie' een aanwinst.