De geluksfabriek / druk 1

-

over binden en boeien van mensen in organisaties

Auteurs: Clemens Colsen, Maurits Bruel

Categorie:School & Studie / Onderwerp: Economie 7
Cover van het boek 'De geluksfabriek / druk 1' van Clemens Colsen en Maurits Bruel
Uitgevers Scriptum, Scriptum Books
Uitgavejaar 1998
ISBN9055941298
ISBN139789055941292
TaalNederlands
TypeHardcover

Samenvatting

De economische groei en krapte op de arbeidsmarkt dwingen organisaties ertoe beter te luisteren naar en te reageren op de wensen van werknemers. Terwijl in de bovenstroom wordt gesproken over aandeelhouderswaarde, resultaten, prestatiesturing, structuren en systemen, voeren in de onderstroom normen en waarden, identiteit, ethiek, authenticiteit en zingeving de boventoon. Mensen willen niet méér, maar beter! Alleen door ieder individu aan te spreken op zijn psychologisch contract, maken organisaties mensen gelukkiger en laten zij hun talenten tot bloei komen. Essentieel is het onderscheid tussen mensen die geboeid willen worden, en mensen die zich verbinden aan een organisatie. De eerste groep beschouwt de arbeidsrelatie als een 'deal', voor de tweede is de identiteit en missie de bindende factor. Met dertien basisprincipes voor binden en boeien, wordt aan de hand van praktijkvoorbeelden duidelijk gemaakt hoe organisaties om kunnen gaan met schijnbaar tegenstrijdige belangen van het individu en de organisatie. De geluksfabriek is een metafoor voor de organisatie van de toekomst. Om succesvol te blijven zullen organisaties niet alleen hun klanten, maar ook hun werknemers moeten kunnen binden en boeien.

De auteurs drs. Maurits Bruel en drs. Clemens Colsen zijn beiden actief als organisatie-adviseur voor respectievelijk GITP/Adviesgroep Ondernemingsbestuur te Doorn en Koers organisatie-advies te 's-Hertogenbosch.

Bestellen

Bestel 'De geluksfabriek / druk 1' bij Bol.com € 16,99 3 - 6 weken
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.