Uitgevers | Kemper Conseil Publishing, Kemper Conseil Publishing Consultancy |
Uitgavejaar | 1997 |
ISBN | 9054021780 |
ISBN13 | 9789054021780 |
Taal | Nederlands |
Type | Hardcover |
Hoe ondernemingen en andere organisaties hun imago kunnen beheersen. Een biotoop wordt gedefinieerd als: 'een levensruimte van een bepaalde groep organismen, aangepast aan hun milieu en onderling van elkaar afhankelijk'. Bij de ordening in onze moderne informatiemaatschappij is voor ondernemingen en andere organisaties een heel andere toestand ingetreden. Behalve als materiƫle organisatie bestaan ze ook als virtueel organisme in een omgeving van beelden. Die omgeving is hun imagotoop. Net als de organismen in de biotoop moeten de organismen in de imagotoop zich aanpassen aan het milieu daarin. Hun virtuele verschijningsvorm, hun imago, moet voldoen aan de eisen die het milieu van de imagotoop stelt. Dat milieu is de imagosfeer. De organisatie die een nauwkeurige analyse kan maken van zijn imagotoop en de daarin heersende imagosfeer, zal door toepassing van geƫigende technieken zijn imago weten te beheersen en te sturen. De beheersing en sturing van het imago gebeuren in drie fasen: - d