Uitgever | Academic Service |
Uitgavejaar | 2003 |
ISBN | 9052614598 |
ISBN13 | 9789052614595 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Sun Tzu zegt: "Een overwinning is maakbaar. Zelfs als de vijand omvangrijkis, kan ik ervoor zorgen dat hij zijn vechtlust verliest. Daartoe peil ik voorzichtig om te bepalen welke strategieën kunnen winnen en welke zullen verliezen. (...) Ik neem diverse posities in om te bepalen waar zijn sterkten en zwakten liggen."
Zakendoen is oorlog voeren. . . Sinds jaar en dag wordt bij managementopleidingen en door organisatieadviseurs gewezen op het onschatbare belang van Sun Tzus Kunst van het oorlogsvoeren, een ruim 2500 jaar oude Chinese tekst met commentaar op zaken als leiderschap, strategie, organisatievormen, concurrentie en samenwerking
Succes in zaken is, net als in oorlog, gebaseerd op leiderschap. De effectiviteit van andere factoren die onmisbaar zijn voor succes - informatie, voorbereiding, organisatie, communicatie, motivatie en uitvoering - wordt volledig bepaald door de kwaliteit van het leiderschap.
Sun Tzus wijsheden helpen moderne managers en ondernemers bij strategische kwesties, De kunst van het oorlogsvoeren voor managers biedt een heldere en gemakkelijk leesbare interpretatie van de klassieke tekst en verwerkt daarin de ideeën van managementdenkers als Peters, Drucker en Bennis. Het laat zien hoe je op het moderne zakelijke slagveld als winnaar uit de strijd kunt komen. Met veel geweld hoeft een en ander niet te verlopen, want de ideale manager heeft de oorlog al gewonnen voordat de strijd is begonnen.