Uitgevers | Uitgeverij WBOOKS, Idea Books, Artez Press, De Jonge Hond |
Uitgavejaar | 2010 |
ISBN13 | 9789089102263 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Tot voor kort was de mode vooral een domein voor en door vrouwen: de modebladen, de modepers, de ontwerpers en de modehuizen profileerden zich zowel met prêt - à - porter als met couture. Mannenmode werd als het stiefkindje behandeld en voor de man in de mode echter spectaculair toegenomen. Er zijn opvallend veel jonge ontwerpers die er bewust voor kiezen om uitsluitend mannenmode te maken. Er verschijnen speciale, vernieuwende mannentijdschriften, zoals Fantastic Man, steeds meer modemerken beginnen aan een eigen mannenlijn en er is een beduidend grotere variëteit aan kleding, accessoires en verzorgingsproducten voor mannen te koop. Waar komt die aandacht vandaan? Waar bestaan de vernieuwingen in de mannenmode precies uit? Welke rol speelt de traditie van de mannenmode daarin? De nieuwe Man geeft in woord en beeld antwoord op deze vragen en vertelt wat de mannenmode van nu te bieden heeft.