Uitgever | Scriptum |
Uitgavejaar | 1999 |
ISBN | 9055941492 |
ISBN13 | 9789055941490 |
Taal | Nederlands |
Type | Hardcover |
De regie van succes Veranderingen in organisaties gebeuren vaak 'per ongeluk'. Er doet zich, een calamiteit voor bij een toeleverancier of er ontstaat opeens een mil ieuprobleem. De reactie op dergelijke voorvallen is vaak opportunistisch. Managers rennen van het ene voorval naar het andere en bestrijden symptomen zonder de achterliggende oorzaken te bestuderen. Uit angst voor het onbekende klampen ze zich vast aan de kant-en-klare
managementrecepten d"ié éTcTe-rs zo'n succes zouden hebbe-g ad. Geen twee situaties zijn echter precies hetzelfde. Door klakkeloos andermans managementmethoden te kopiëren, halen managers zich juist de risico's op dC hals die ze proberen te vermijden.
De regie van succes schetst een kritisch beeld van de gangbare praktijk van
enaaagse management en on ieve óenaciering
die managers kunnen volgen om op eigen kracht hun eigen koers te varen.
Door met gezond verstand te putten uit de in dit boek aangeboden 'gereed
schapsWist', kunnen managers de veranderingen bewerkstelligen die hun
eigen organisaties nodig hebben, in hun eigen specifieke omstandigheden,
Om succes te kunnen boeken.