Uitgever | Business Contact |
Uitgavejaar | 2004 |
ISBN | 9025424775 |
ISBN13 | 9789025424770 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
De consument is tegenwoordig goed geïnformeerd, en maakt deel uit van netwerken waarin hij contact heeft met andere consumenten en met bedrijven. Tegelijk geeft de consument zijn ervaringen zelf vorm, en bepaalt voor een groot deel zelf de waarde van diensten en producten. Deze actieve houding en de technologische mogelijkeden tot interactie met anderen maken dat de consument in feite samen met bedrijven nieuwe waarde creëert. Prahalad en Ramaswamy beschrijven in dit boek de belangrijkste voorwaarden om het proces van gezamenlijke waardecreatie te laten slagen.
Echte innovatie schuilt volgens de auteurs in de geïndividualiseerde ervaringscultuur van de consument, ook wel experience economy genoemd. Zij geven in het tweede deel van het boek aan hoe bedrijven hun leiderschap en organisatie kunnen vernieuwen om de toekomstige concurrentiestrijd te winnen.
'De toekomst van concurrentie is een inspirerende hulp voor hen die opgesloten zitten in productgericht denken.' - Peter Senge
'Een belangrijk boek, vol frisse en dwarse ideeën.' - BusinessWeek
C.K. Prahalad is professor business administration aan de University of Michigan Business School. Venkat Ramaswamy is professor marketing aan hetzelfde instituut. Prahalad schreef met Gary Hamel de bestseller Competing for the Future.