Uitgevers | Karakter Interactive, Karakter Uitgevers Bv |
Uitgavejaar | 2006 |
ISBN13 | 9789061129240 |
Taal | Nederlands |
Type | Hardcover |
Jeff Hoeyberghs is stichter en klinisch directeur van de Wellness Kliniek. Zijn succesvolle praktijk was twee seizoenen lang het decor voor de realitysoap De Wellnesskliniek, die uitgezonden werd op de Vlaamse tv-zender VTM.
In de Wellness Kliniek in Genk worden dagelijks met behulp van de meest moderne technieken tientallen cosmetische operaties uitgevoerd. Van relatief eenvoudige ooglidcorrecties tot complete bodylifts, haartransplantaties en totale gebitsveranderingen. Ook de Nederlandse clientèle weet de weg naar Genk te vinden.
Hoeyberghs, die zichzelf liever wellnessdokter dan plastisch chirurg noemt, ontvangt op zijn consult patiënten uit alle lagen van de bevolking en met de meest uiteenlopende lichamelijke, mentale en maatschappelijke problemen. Niet aan alle verzoeken wordt zomaar voldaan. 'Ik ben geen technicus die op aanvraag borsten lift of vet wegzuigt', stelt Hoeyberghs, 'maar een wetenschapper die een optimale wellness van zijn patiënten nastreeft. Schoonheid en gezondheid gaan hand in hand.'
In dit boek geeft het enfant terrible onder de plastische chirurgen zijn visie op de mogelijkheden en beperkingen van de cosmetische chirurgie. Helder, direct en zonder blad voor de mond levert hij zijn commentaar op de meest voorkomende cosmetische ingrepen en op de wereld van de plastische chirurgie. Wie komen er voor een ingreep in aanmerking? Hoe kun je je het beste op een operatie voorbereiden? Hoe verloopt het herstel? Wat zijn de kansen en risico's?
Naast een helder overzicht van de mogelijkheden, utopieën en risico's van de plastische chirurgie, weet de auteur als geen ander de maatschappelijke implicaties van de groei van deze vorm van private geneeskunde te doorgronden.
Voor iedereen die een cosmetische ingreep overweegt is dit boek een echte eye-opener.