Uitgevers | BIM Media BV, Boom Uitgevers Amsterdam, Uitgeverij Boom |
Uitgavejaar | 2004 |
ISBN | 9012105498 |
ISBN13 | 9789012105491 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
U schrijft rapporten, memo´s en notities. U doet uw best die bondig en helder te houden voor de lezer. Toch hebt u het gevoel dat uw boodschap niet altijd even duidelijk overkomt. Dat er lezers zijn die uw teksten maar half lezen, of ... helemaal niet lezen. Hebben ze geen zin, kunnen ze niet lezen? Welnee, ze zijn overvoerd met teksten.
Rapporteren is een vak. Een vak dat vraagt om een perfecte balans tussen de juiste opbouw en de juiste stijl. Je moet in staat zijn om hoofd- en bijzaken te scheiden. Maar ook om een zakelijke stijl toch prikkelend en gevarieerd te houden. Dit boek vormt hiervoor een handleiding.
In drie hoofdstukken leest u welke acties nodig zijn om een doeltreffend rapport te produceren:
structureren: hoe breng ik overzicht aan in de tekst?
navigeren: hoe leid ik mijn lezer door de tekst?
formuleren: hoe schrijf ik helder en lezersgericht?