Uitgevers | Kluwer, Vakmedianet Management, Uitgeverij Boom |
Uitgavejaar | 2010 |
ISBN | 9014063385 |
ISBN13 | 9789014063386 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Van adviseurs wordt méér gevraagd dan alleen hun vaktechnische deskundigheid. Cliënten verwachten van hun dienstverleners een breed scala van professionele advieskwaliteiten. Op het gebied van kennistoepassing, communicatieve vaardigheden, productinnovatie en samenwerking.
Doeltreffende adviesrelaties behandelt de drie succesfactoren voor gericht adviseren: doeltreffende communicatie, inlevingsvermogen in de cliënt en periodieke zelfreflectie op de eigen kennis, kunde en houding. Het boek bevat een bloemlezing uit de organisatieliteratuur, u krijgt een model gepresenteerd van professionele gedragsankers en er is ruim aandacht voor dilemma's in de beroepspraktijk.
Wat overigens van de externe consultant wordt gevraagd, zien we ook terug bij de eisen die worden gesteld aan coachend leidinggevenden en staffunctionarissen binnen de organisatie. Ook voor u is dit boek geschreven.