Uitgevers | BIM Media BV, Boom Uitgevers Amsterdam, Uitgeverij Boom, Academic Service |
Uitgavejaar | 2006 |
ISBN | 9052615683 |
ISBN13 | 9789052615684 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Waarom loopt communicatie in tweegesprekken zo vaak mis? Welke vaardigheden zorgen ervoor dat gesprekken tussen manager en medewerker wel professioneel en effectief verlopen? Effectieve tweegesprekken beantwoordt deze vragen en biedt u daarbij talrijke, direct toepasbare tips voor succesvolle gesprekken in organisaties. Bovendien ontdekt u wat de specifieke valkuilen en concrete aandachtspunten zijn bij het voorbereiden en voeren van de volgende tweegesprekken:
• probleemverkennend gesprek
• interview
• selectiegesprek
• doelstellingsgesprek
• functioneringsgesprek
• beoordelingsgesprek
• correctiegesprek
• slecht-nieuwsgesprek
• adviesgesprek
Marike van den Berg verzorgde na haar studie Arbeids- en Organisatie-psychologie vijf jaar communicatie- en managementtrainingen voor profit- en nonprofitorganisaties. Daarna werkte ze enkele jaren als organisatie-adviseur. Sindsdien bekleedde zij verschillende managementfuncties binnen een grote consumentenorganisatie.
De serie Praktijkgidsen voor Manager en Ondernemer biedt een praktische training in managementvaardigheden. Met een minimum aan theorie en een maximum aan praktische richtlijnen verwerft u in twee avonden lezen een schat aan informatie en vaardigheden. Daarnaast zijn de boeken ideaal als naslagwerk.
De Praktijkgidsen voor Manager en Ondernemer worden geschreven door mensen die op hun vakgebied een jarenlange praktijkervaring hebben opgedaan. De serie staat onder redactie van Plattel en Partners te Baarn.