Ethiek van de gastvrijheid / druk 1

-

een bedrijfsethiek voor de dienstverlening

Auteur: Henk Vijver

Categorie:School & Studie / Onderwerp: Filosofie 40
Cover van het boek 'Ethiek van de gastvrijheid / druk 1' van Henk Vijver
Uitgever Gorcum b.v.
Uitgavejaar 1996
ISBN9023231619
ISBN139789023231615
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

Dienstverlenende organisaties - of het nu gaat om horeca, hulpverlening, toerisme en recreatie, of om winkelbedrijven - moeten in hun bedrijfsvoering het begrip gastvrijheid koesteren. Gastvrijheid is voor deze organisaties de bedrijfsethiek bij uitstek. In deze ethiek wordt gastvrijheid als waarde gekoppeld aan de doelstellingen die elke onderneming ook heeft, namelijk winst maken en werken aan het eigen voortbestaan. Met andere woorden: hoe kun je gastvrijheid verlenen, aan dienstbetoon doen, en tegelijkertijd een commercieel verantwoord bedrijf zijn.
Vijver werkt de consequenties van het begrip gastvrijheid voor verschillende aandachtsvelden, zoals personeelsbeleid, omgang met de natuur, interculturele contacten en organisatiecultuur, uit.
2e druk.

Bestellen

Bestel 'Ethiek van de gastvrijheid / druk 1' bij Bol.com € 23,75 Op werkdagen besteld, binnen 1-2 werkdagen in huis
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.