Uitgever | Scriptum |
Uitgavejaar | 2004 |
ISBN | 9055943789 |
ISBN13 | 9789055943784 |
Taal | Nederlands |
Type | Hardcover |
Ondernemerschap kan op een aantal verschillende niveaus worden beschreven: het individu (de ondernemer), de organisatie (de onderneming) en de maatschappij (de ondernemende maatschappij). In deze 'Gids voor persoonlijk ondernemen en innovatie' ligt het accent op het individu, het persoonlijk ondernemen, met hier en daar uitstapjes naar de organisatie en de maatschappij. Steeds meer mensen ontdekken dat ondernemerschap niet alleen is weggelegd voor de 'happy few' maar voor iedereen. De 'Gids voor persoonlijk ondernemen en innovatie' wil helpen duidelijk te maken hoe iedereen, u en ik, zijn of haar ondernemende talent kan leren herkennen en praktisch kan toepassen - ongeacht de gegeven omstandigheden - teneinde het eigen leven de gewenste inhoud te geven. Persoonlijk ondernemen wordt verklaard aan de hand van een reisbeschrijving in drie etappes: kansen zien voor je zelf in de wereld om je heen; kansen benutten door de inzet van je persoonlijk en ondernemend vermogen; waardecreatie door te bouwen aan persoonlijke waarde, sociale waarden en economische waarde.