Uitgevers | Duuren Media, Van Duuren Media |
Uitgavejaar | 2011 |
ISBN13 | 9789059404526 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Conversieoptimalisatie is een relatief jonge, maar hard groeiende discipline in de wereld van online marketing. Het maximale resultaat uit je website halen betekent niet alleen de verkeerskanalen naar je website toe optimaliseren, want juist op de reeds bestaande website valt veel te winnen. Met gerichte, onderbouwde testen kunnen de verkopen of leadaanvragen via de website substantieel worden verhoogd. Andere online marketingkanalen profiteren hier van mee.
In essentie komt conversieoptimalisatie neer op het verwijderen van drempels in het aankoopproces van de bezoeker en hem of haar bewegen een concrete actie uit te voeren. Het boek neemt je mee in de wereld van conversieoptimalisatie. Stap voor stap kom je meer te weten over je bezoekers, weet je wat echt belangrijk op je website is en leer je te herkennen welke pagina's verbeterd kunnen worden. Met deze stevige basis leer je gericht te testen en je resultaten structureel te verbeteren.
De auteurs hebben in dit boek praktijkkennis verweven met reeds bestaande theorieën op het gebied van conversieoptimalisatie. Na het lezen zul je het belang van conversieoptimalisatie inzien, weet je hoe je de mensen uit jouw organisatie moet overtuigen van het nut ervan en zul je direct aan de slag willen gaan met testen om de resultaten van je website te verbeteren. Dit praktisch opgezette boek behandelt:
- De zin van conversieoptimalisatie
- Multichannelmarketing
- De bezoeker op de website
- Webanalyse en KPI's
- Hoe te testen?
- Waar te testen?
- Wat te testen?
- Het overtuigen van de bezoeker
- Case study
- De cultuur van testen