Uitgevers | Duuren Media, Van Duuren Media |
Uitgavejaar | 2010 |
ISBN13 | 9789059404809 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Internet is een onmisbare informatiebron geworden. Tenminste, voor wie kan vinden wat hij zoekt. Want met de groei van internet heeft het medium schijnbaar aan bruikbaarheid, accuratesse en betrouwbaarheid ingeleverd. Menig internetgebruiker haakt af als een zoekmachine hem drie miljoen grotendeels irrelevante zoekresultaten voorschotelt. En dat is jammer, want nog nooit heeft internet zoveel te bieden gehad als nu. Met het Handboek Internetresearch hebt u een gedegen werk in handen dat u teleurstellingen bij uw zoektochten op internet zal besparen. Vanuit zijn jarenlange ervaring als trainer en internetredacteur laat de auteur u op grondige en speelse wijze zien hoe u van internet een serieus hulpmiddel bij de meest uiteenlopende zoek- en researchvraagstukken maakt. Aan de orde komen onder andere:
- internet: meer dan alleen het World Wide Web
- sociale sites als LinkedIn, Twitter, Facebook en Hyves
- zoeksoftware
- Google en andere zoekmachines
- internetgidsen
- het diepe web, de onontdekte 99 procent van internet
- verificatie van bronnen
- zoeken naar personen, deskundigen en bedrijven
- RSS en RSS-lezers
- Usenet en e-mail als informatiebron
- chatdiensten en social networks
- vele nuttige researchwebsites