Uitgevers | Duuren Media, Van Duuren Media |
Uitgavejaar | 2010 |
ISBN13 | 9789059404519 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
SEO - search engine optimization of zoekmachineoptimalisatie - is 'hot'. De niet-betaalde, 'organische' zoekresultaten van vooral Google zorgen relatief goedkoop voor bezoekers naar je website. Hoe krijg je meer bezoekers? En hoe bereik je zo efficiƫnt mogelijk juist de mensen die relevant zijn voor jouw doelstellingen? Zoekmachineoptimalisatie is een pakket aan maatregelen die je onderneemt om een website klaar te maken voor succes in zoekmachines. Zoekmachineoptimalisatie bestaat ruwweg uit het aanpassen van techniek en teksten op de site en het opbouwen van goede links naar je site toe. Het doel daarvan is dat via zoekmachines als Google zo veel en zo relevant mogelijk verkeer naar je website gestuurd wordt. De auteurs van dit boek hebben jarenlange ervaring in het optimaliseren van websites voor zoekmachines. Deze praktijkkennis is door het hele boek verweven. Ze weten dat zoekmachineoptimalisatie niet bestaat uit het toepassen van een paar trucjes, maar ze delen in dit boek wel hun ervaring. Het boek is praktisch opgezet en beslaat alle basistechnieken voor zoekmachineoptimalisatie: - Wat is zoekmachineoptimalisatie? - Wat zijn keywords en hoe bepaal je deze? - Hoe deel je de sitestructuur in? - Hoe schrijf je de meest overtuigende titles, meta descriptions en bodyteksten? - Wat is semantische HTML en hoe schrijf je deze? - Hoe maak je leesbare URL's en waarom zou je dat moeten doen? - Hoe maak je een goed indexeerbare website? - Wat is linkbuilding en hoe pak je dat aan? - Welke linkbaitacties werken goed voor je website? - Wat is web analytics en waarom wil je al die cijfers meten en weten? - Wat is de rol van zoekmachineoptimalisatie te midden van andere online marketingtechnieken?