Heineken

-
Auteur: Barbara Smit

Categorie:Geschiedenis & Politiek / Onderwerp: Geschiedenis & Politiek overig -
Cover van het boek 'Heineken' van Barbara Smit
Uitgevers Sun Uitgeverij, Sun
Uitgavejaar 1996
ISBN666816310
ISBN139789061684602
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

Het Heineken-concern heeft zich ontwikkeld van Nederlandse marktleider tot echte global player. Het Heineken-merk heeft over de hele wereld een positie zoals die maar voor een paar wereldmerken als Nike, Marlboro en Coca-cola is weggelegd. De onderneming behoort tot de drie grootste bierproducenten van de wereld.
Deze positie is bereikt onder het regime van Freddy Heineken. Als grootaandeelhouder en bestuursvoorzitter heeft hij met hardnekkigheid en virtuositeit gewerkt aan deze opkomst als wereldmerk en wereldconcern. Het heeft hem gemaakt tot Nederlands meest bekende en tot de verbeelding sprekende tycoon: overweldigend rijk, zeer eigenzinnig, een charmeur, zich altijd bewust van zijn machtspositie, een vat vol tegenstrijdigheden.

Bestellen

Bestel 'Heineken' bij Bol.com
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.