Uitgever | Scriptum |
Uitgavejaar | 2006 |
ISBN | 9077432051 |
ISBN13 | 9789077432051 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Innovatie is onmisbaar voor groei. Zelfs grote groeibedrijven als Sony en Nokia kunnen uiteindelijk niet beletten dat concurrenten zoals iPod of Blackberry hen marktaandeel ontfutselen. Gaan innovatie en grote structuren wel samen?
Hoe kan een onderneming ervoor zorgen dat ze competitief blijft? De auteur maakt een heldere en duidelijke analyse. Uit uiteenlopen-de cases blijkt dat innovatie in het businessplan zelf moet zitten, dat het bedrijf er permanent moet naar streven goederen en diensten te produceren van superieure kwaliteit. Om dat allemaal tot een goed einde te brengen moet je bijna een inventieve of mediagenieke be-drijfsleider zijn zoals Steve Jobs, Richard Branson of Nicolas Hayek. Toch is er ook hoop voor andere bedrijfsleiders.
'De auteur bewijst dat hij een fijne neus heeft voor wat er heeft in managementland. Hij schreef een heel modern boek. Bijzonder inspirerend. Met zeer goede voorbeelden en in een zeer directe stijl.' PROF. DR. MARC BUELENS, Vlerick Leuven Gent Management School
'"Hoe maak ik mijn bedrijf onmisbaar voor mijn klanten?" is een vraag die elke bedrijfsleider bezighoudt. Patrick Willemarck geeft hierop inventieve en dikwijls onverwachte antwoorden, terwijl hij zijn betoog doorspekt met voorbeelden die hun doel niet missen. Een boek dat tegen heilige huisjes schopt.' DIDIER HAMANN, Managing Director Sudpresse
'Dit boek van Patrick Willemarck is welkom, net als zijn onderzoek rond het thema van creativiteit in de onderneming. Want wie hem zelf zou bevragen, zou al snel zeggen: "Dit is nieuws. De wereld transformeert dusdanig dat zelfs creativiteit opnieuw uitgevonden dient te worden!"' LUC DE BRABANDERE, The Boston Consulting Group