Uitgevers | Uitgeverij Boom, Uitgeverij Boom, Boom |
Uitgavejaar | 2006 |
ISBN | 9085062055 |
ISBN13 | 9789085062059 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Een nieuw boek van succesauteur Jos Kessels (van o.a. Vrije ruimte - filosoferen in organisaties), gericht op de toepassing van de socratische methode in organisaties, dagelijkse gesprekken en handelingspraktijken.
Met Het poëtisch argument zoekt Kessels in een heldere schrijfstijl het spanningsveld tussen denken en doen. Vertrekpunt zijn steeds uiterst herkenbare situaties die stapsgewijs worden ontrafeld. De dominantie van het kennen moet ruimte maken voor het poëtisch argument, wil een 'echt' gesprek slagen.
Kessels slaagt er met dit boek opnieuw in zijn grote kennis van de filosofie te verbinden met praktische handreikingen en methodieken voor individuen in organisaties. Goed leesbaar, veel voorbeelden, prima geschikt voor opleiders, trainers, coaches en andere professionals. Ook leerzaam voor studenten filosofie, rechten en sociale wetenschappen.