Uitgever | Stichting Kunstboek |
Uitgavejaar | 2009 |
ISBN13 | 9789058563149 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Nieuwe producten zijn cruciaal om de wereldwijde concurrentie aan te gaan. Productinnovatie is een dynamisch proces van snel evoluerende technologieën, veeleisende gebruikers en scherpe concurrentie. Productontwikkeling en industrieel design vergen een multidisciplinaire en geïntegreerde aanpak. Creativiteit, samenwerking, planning en een hoog X-factor gehalte zijn de sleutels tot succes.
Dit boek wil inspirerend zijn voor wie geen bijzondere achtergrond heeft in dit vakgebied maar er als manager, ondernemer, overheid of student mee geconfronteerd wordt. Verder wil het ook een aantal krachtige, praktijkgerichte inzichten en principes meegeven aan wie actief is in de productontwikkeling of aan wie hierin, na het lezen van dit boek, aspiraties heeft.
Het verhaal is geïllustreerd met ruim zeventig voorbeelden van producten uit diverse sectoren, ontworpen door of voor Vlaamse bedrijven. Twaalf Vlaamse ondernemers getuigen over hun aanpak voor het managen van productontwikkeling en industrieel design – vanaf het bepalen van een strategie, het bedenken van nieuwe ideeën tot het conceptualiseren, uitwerken en implementeren ervan.