Uitgever | MainPress B.V. |
Uitgavejaar | 2005 |
ISBN | 9077387153 |
ISBN13 | 9789077387153 |
Taal | Nederlands |
Type | Audioboek (CD) |
Het grote succes van de audio-cd reeks 'Management Classics' krijgt een spectaculair vervolg. Harry Starren is presentator van de nieuwe audio-collegereeks 'Hollandse Meesters in Management'. De redactieleden Ronald Buitenhuis en Marike van Zanten zijn samen met Starren verantwoordelijk voor de inhoud van de reeks. Na uitgebreide bestudering van alle boeken van de Hollandse Meesters hebben zij de belangrijkste ideeën over kennismanagement en professionals van Mathieu Weggeman geselecteerd en kernachtig samengevat. Mathieu Weggeman heeft door middel van een interview meegewerkt aan de cd en heeft het uiteindelijke manuscript gelezen en gecorrigeerd, om te garanderen dat het gedachtegoed op een correcte manier is weergegeven.
Mathieu Weggeman is hoogleraar Organisatiekunde, in het bijzonder Innovatie Management aan de Faculteit Technologie Management van de TU Eindhoven. Daarnaast is hij ook zelfstandig adviseur. Weggeman is met name bekend geworden door zijn denken over kennis en kennismanagement. Hij zegt daarover: 'Het strategische doel van kennismanagement,ent is het vergroten van het rendement en het plezier van de productiefactor kennis. Kennismanagement is feitelijk niets anders dan leidinggeven aan professionals.'
Een ander kernthema in zijn denken is: shared values (gedeelde waardepatronen). Organisaties gaan volgens Weggeman voornamelijk over samenwerken, en niet over 'moeten' en 'planning en control'. Als het uitgangspunt sharded values is, dan zal het willen volgens Weggeman de boventoon moeten voeren en kunnen planning en control tot een minimum beperkt worden.
Deze audio-cd is tot stand gekomen met de medewerking van Mathieu Weggeman. De redactie heeft zich bij het samenstellen van de teksten gebaseerd op zijn boeken, diverse artikelen en een uitgebreid interview voorafgaand aan de opnames.
De cd (speelduur ong. 64 minuten) is inclusief een MS Word bestand met integrale tekst.