Uitgever | Academic Service |
Uitgavejaar | 2003 |
ISBN | 9039521344 |
ISBN13 | 9789039521342 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Dit boek behandelt de aspecten van IT Service Management. De theoretische achtergronden ervan worden behandeld, met het accent op praktische toepasbaarheid. Met voorbeelden uit de dienstverlenende reiswereld, zorg en politie wordt de theorie getoetst aan de vaak lastige en complexe praktijk.
Vanuit de IT zijn inzichten ontstaan die ook toepasbaar zijn op andere gebieden waar Service Management een rol speelt, zoals het MKB. Deze inzichten hebben betrekking op de procesmatige manier waarop IT Service Management ingericht is. Het boek baseert zich hierbij op de ITIL-aanpak (IT infrastructure Library).
Ook komen de onderwerpen kostenbeheersing en sourcing (wie voert de taken op het gebied van IT Service Management uit?) aan de orde, en is er aandacht voor communicatie en de succesfactor mens. Tevens biedt dit boek een handreiking hoe de afhankelijkheid van IT inzichtelijk gemaakt kan worden voor het management.
Dit boek is geschreven vanuit de achtergrond van de IT en gericht op managers in het MKB en iedereen die geïnteresseerd is in de wijze waarop Service Management kan leiden tot een verbetering van de bedrijfsvoering. Daarnaast levert het boek een bijdrage aan het onderwijs over IT Service Management. Praktisch gesproken biedt het boek voldoende basis voor het afleggen van het examen ITIL foundation.