Uitgevers | Kluwer, Wolters Kluwer Nederland B.V., Vakmedianet |
Uitgavejaar | 2009 |
ISBN13 | 9789013071375 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Bij verkopen aan de Nederlandse overheid moet het bedrijfsleven steeds vaker de hobbel van een aanbesteding nemen, vaak volgens de Europese regels. Waar voorheen een mooi salesverhaal en slimme acquisitie tot een opdracht kon leiden, moet nu ingeschreven worden met een schriftelijke offerte die aan diverse regels dient te voldoen.
Dit boek legt op een heldere manier uit wat Europees aanbesteden is, hoe een aanbestedingsprocedure werkt en hoe succesvol ingeschreven kan worden op een (Europese) aanbesteding. De focus ligt op leveringen en diensten. Nadruk ligt niet op de theorie, maar op praktische informatie, voorbeelden en do's en don'ts. Ook de nieuwe aanbestedingswetgeving komt aan de orde.
Dit boek is bestemd voor medewerkers die betrokken zijn bij het inschrijven op (Europese) aanbestedingen. Dus -onder meer- salesmedewerkers (ook in het MKB), leden van directie of management, accountmanagers en (beginnende) bid- en tendermanagers die wegwijs willen worden in de wereld van Europese aanbestedingen. Nu eens niet geschreven voor de inkoper, maar voor de medewerker van de verkopende organisatie.