Uitgever | Academic Service |
Uitgavejaar | 2008 |
ISBN | 9052616086 |
ISBN13 | 9789052616087 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
De omgeving van not-for-profitorganisaties is de afgelopen jaren in rap tempo veranderd. Onder invloed van privatisering, deregulering en veranderende wet- en regelgeving zien organisaties die zonder winstoogmerk ondernemen zich in toenemende mate genoodzaakt nieuwe geldbronnen te vinden en klantgerichter te werk gaan. Steeds vaker is er sprake van onderlinge concurrentie. Om succesvol te zijn, is het tegenwoordig cruciaal om klanten en markten te kennen. Het zorgvuldig plannen, meten en bijsturen van het marketingproces is daarom belangrijker dan ooit. Maar hoe hou je grip op de zaak in een wereld die snel verandert en waar niet alleen klanten maar ook stakeholders steeds kritischer worden?Klant in zicht is een duidelijke en handzame leidraad voor managers in organisaties zonder winstoogmerk en helpt hen stapsgewijs invulling te geven aan de marketingstrategie en het marketingbeleid. De volgende thema’s komen daarbij aan bod: