Uitgever | Elektor International Media BV |
Uitgavejaar | 2008 |
ISBN | 9053812210 |
ISBN13 | 9789053812211 |
Taal | Nederlands |
Type | Hardcover |
Dit boek bevat ruim 20 bijzondere en spannende projecten over kunstmatige intelligentie en lerende machines, voor PIC microcontroller en PC. Leer hoe u een neuraal netwerk in een microcontroller opzet, en hoe u het netwerk zelflerend kunt maken. Ontdek hoe u robots kunt kweken, en hoe u door verandering van een fitness functie een totaal ander gedrag krijgt. Merk hoe een PC programma uw zwakke punten vindt en deze in een spelletje meedogenloos uitbuit. Bouw een robot met een eigen wil, of laat een robot uw parket stofvrij houden.
Een paar voorbeeldprojecten uit het boek:
- Een microcontroller die leert wat uw lievelingskleur is.
- Een robot die door het huis zwerft op zoek naar iemand om mee te spelen.
- Een gekweekt robot programma dat niet over een zwarte lijn kan.
- Een microcontroller die een spel leert te spelen totdat u niet meer kunt winnen.
- Een PC die zelf een microcontroller programmeert.
Compleet met gratis software download zoals:
- Alle sources voor de microcontroller.
- Alle sources en gecompileerde PC programma's (MS Windows).
- JAL programmeertaal met een speciale editor en uitbreidingsbibliotheken.
- Robot kweek programma.
- Plus een support website met links, errata en FAQ.
Talloze technieken uit de kunstmatige intelligentie komen in de projecten aan de orde zoals expert systeem, neuraal netwerk, subsumptie, emergent gedrag, genetisch algoritme, cellulaire automaat en roulette hersenen. Ieder project bevat duidelijke instructies met schema's en foto's zodat u meteen aan de slag kunt.
Overal vindt u ideeën en veel literatuur verwijzingen om nog veel meer projecten te kunnen maken. Zelfs als u alle projecten uit dit boek gemaakt hebt zal het zodoende nog lang als ideeënboek en naslagwerk naast uw PC blijven staan. Een uniek boek voor iedereen met interesse in kunstmatige intelligentie en lerende machines.