Uitgever | Academic Service |
Uitgavejaar | 2007 |
ISBN | 9052615829 |
ISBN13 | 9789052615820 |
Taal | Nederlands |
Type | Hardcover |
Visie is hot. Na vele jaren van efficiencyverbetering, kostenreductie en sanering, richten organisaties zich nu op dieperliggende vragen als: waarom bestaan wij eigenlijk? Waar staan we voor? Waar willen we heen? Wat zijn onze unieke kwaliteiten? Om deze vragen te kunnen beantwoorden is een visie nodig. Een visie bindt mensen en geeft richting. Het is een bron van energie en draagt bij aan een verhoogde effectiviteit. Het is het kloppend hart van een organisatie. Maar wat houdt visie nu precies in? Hoe ontwikkel je een visie? En vooral: hoe breng je een visie binnen een organisatie tot leven? Op deze vragen geeft Kus de visie wakker antwoord. Aan de hand van een inspirerende methodiek laten de auteurs zien hoe u met succes een visie ontwikkelt en realiseert en hoe u betrokkenheid en draagvlak creƫert binnen uw organisatie. Naast de vele praktijkvoorbeelden geeft Kus de visie wakker een overzicht van alle relevante literatuur en van recente onderzoeksgegevens. Daarmee is het een rijke inspiratiebron voor al diegenen die hun organisatie energieker en effectiever willen maken. De auteurs delen hun fascinatie voor het realiseren van doorbraken door het inspireren en verbinden van mensen. Hans van der Loo is zelfstandig adviseur en publicist. Jeroen Geelhoed en Salem Samhoud zijn verbonden aan organisatieadviesbureau&Samhoud. Ze schreven eerder het veelgeprezen boek Plezier & prestatie, dat ook in Spanje en Duitsland zeer succesvol is. Voor meer informatie over het boek en praktische tips: www.kusdevisiewakker.nl.