Uitgevers | Christofoor, Christofoor, Uitgeverij |
Uitgavejaar | 2005 |
ISBN | 9062387543 |
ISBN13 | 9789062387540 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Wanneer een kind lang genoeg de grootste mag zijn, is het daarna beter in staat om moed te hebben en de sprong te wagen naar de eerste klas. Nadat een vrijeschool kritisch was bevraagd op het aantal zittenblijvers in de kleuterklassen, is er binnen de vrijeschoolbeweging veel nagedacht over het belang van de kleutertijd. Dat kinderen de ruimte moeten krijgen om eindeloos te kunnen spelen als ze kleuter zijn, stond vast. Maar waarom, en hoe vertaal je dat in het licht van de eisen van deze tijd? Dit boek is een weergave van de gedachten die ten grondslag liggen aan het pleidooi voor een aparte kleuterklas en een zorgvuldige omgang met de overgang "van spelen naar leren".Bovendien biedt dit boek een doorkijkje in de gang van zaken in de kleuterklassen van de vrijeschool. Daarom is het geschikt voor ouders van kleuters, voor leraren en voor studenten van lerarenopleidingen.