Uitgevers | Uitgeverij Boom, Boom |
Uitgavejaar | 2000 |
ISBN | 9072258029 |
ISBN13 | 9789072258021 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
In dit originele en baanbrekende werk in de filosofie en de sociale theorie van de kennis worden de kaarten van de werkelijkheid grondig geschud en opnieuw gelegd door de meesterhand.
Achter dit werk gaan meer dan twintig jaar onderzoek en onderwijs schuil.
Arnold Cornelis is niet slechts een meester in het denken, maar ook in de communicatie. Zijn filosofie maakt de brokstukken van het wereldbeeld tot een geheel. Terwijl de wereld steeds complexer wordt streeft zijn theorie van de kennis het omgekeerde na, eenvoud als wijsgerige levenskunst van zelfherkenning. Ontwikkelingen in de afzonderlijke wetenschappen, in de technologie en in de sociale vragen van beleid worden verweven tot een nieuw denkmodel dat ons niet loslaat en fascineert door herkenbaarheid, bruikbaarheid en inzichtelijkheid.
Logica van het gevoel werd geselecteerd als 'Book of the Year' door de Systems Theory Cybernetics and Informatics in Baden-Baden (1990).