Uitgevers | BIS Publishers, BIS Publishers BV |
Uitgavejaar | 2006 |
ISBN | 906369105X |
ISBN13 | 9789063691059 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
In de door deadlines geregeerde ontwerppraktijk besteed je als ontwerper vaak de meeste tijd, energie en middelen aan de behoeften van je klanten in plaats van te denken wat je eigen behoeften precies zijn. Omdat vandaag de dag steeds meer ontwerpbureaus concurreren om de gunst van de klant, overleeft geen enkel bureau lang (laat staan dat je aan uitbreiding kunt gaan denken) zonder een effectief marketingplan.
Potentiƫle klanten willen graag precies weten wat je als ontwerper voor hen kan betekenen en wat je onderscheidt van de andere aanbieders. Ook bestaande klanten moeten constant overtuigd worden waarom ze hun opdrachten bij jou zouden moeten blijven onderbrengen. Kortom, je zult als ontwerper de design buyers er keer op keer van moeten overtuigen dat je onbetwist het juiste ontwerpbureau voor hen bent.
Dit in Engeland veel gebruikte en voor de Nederlandse situatie aangepaste en vertaalde boek van Shan Preddy helpt je je marketingtechnieken te verbeteren, ongeacht de grootte van je ontwerpbureau of de ontwerpdiscipline(s) waarin je werkzaam bent. Het boek staat boordevol toegankelijke, praktische adviezen en informatie en is hiermee een onmisbaar hulpmiddel voor elk ontwerpbureau. Tientallen ontwerpers, waaronder ook veel Nederlandse bureaus, vertellen hoe ze hun acquisitie aanpakken en klanten doen hun verhaal over hoe zij het liefst benaderd worden.
Dit boek is de tweede uitgave in de serie BISINESS van BIS Publishers: zakelijke boeken voor professionals in de creatieve industrie.