Uitgever | Noordhoff Uitgevers B.V. |
Uitgavejaar | 2005 |
ISBN | 9001407145 |
ISBN13 | 9789001407148 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Miracle is een integrale case op het gebied van marketing, logistiek, financiën en strategie over een gefingeerd deodorantbedrijf en zijn omgeving. De case laat zien dat bij een succesvol marketingbeleid deze disciplines in de praktijk niet los van elkaar kunnen worden gezien. (wr)In deze herziening zijn alle gegevens vernieuwd, om hergebruik van werkstukken te voorkomen. Bovendien moeten studenten meer dan in de vorige editie duidelijke keuzes maken als gevolg van interne en externe ontwikkelingen. Ze moeten hun strategische, tactische en operationele keuzes consistenter doorredeneren, met meer nadruk op de integrale afstemming tussen marketing, logistiek en financiën. Het boek bevat extra cijfermateriaal over de financiële gevolgen van bepaalde keuzes voor de logistieke functie. Ook over de vaste kosten en het personeel geeft deze herziening extra informatie. De effecten van de marketinginstrumenten op het marktaandeel ex-factory zijn aangepast. (wr)Deze case is geschikt voor elke opleiding - ook scholen die meedoen aan de AC Nielsen Collegeservice - waar aandacht wordt gegeven aan marketing, financiën en/of logistiek. Suggesties voor vraagstellingen en problemen, inclusief uitwerkingen hiervan, zijn te vinden in de docentenhandleiding. In het boek is een cd-rom met Excel-bestanden opgenomen voor studenten; in het docentenmateriaal zijn deze uitgebreid met uitwerkingen.