Uitgevers | Lannoo, Lannoo Uitgeverij |
Uitgavejaar | 2008 |
ISBN | 9020973894 |
ISBN13 | 9789020973891 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Twintig jaar geleden maakt de wereld voor het eerst kennis met het pluchen Kiplingaapje. Al snel ruilt de schoolgaande jeugd zijn saaie lederen boekentas massaal in voor een modieuze en kleurrijke Kiplingtas. De internationale doorbraak laat niet lang op zich wachten en meer dan 55 landen, waaronder Japan en de Verenigde Staten, bezwijken voor de charmes van het ondertussen wereldberoemde aapje. Beroemdheden als Tom Cruise, Sarah Jessica Parker en Robbie Williams worden regelmatig gezien met een Kiplingtas om de schouder. Het is bijna niet te geloven dat dit sprookje begon met drie enthousiaste mensen in een klein appartementje, van waaruit de aap een in de modewereld zelden gezien veroveringstocht startte. In dit boek neemt medeoprichter Paul Van de Velde ons mee achter de schermen van Kipling. Hij vertelt openhartig over de gloriemomenten, maar ook over de donkere periodes, toen het bedrijf op de rand van het faillissement stond. Kipling vocht echter altijd terug en groeide uiteindelijk uit tot het meest succesvolle Belgische modelabel ooit. Monkey Business is dan ook vooral een verhaal van passie, creativiteit en ondernemingszin. Van een sterk geloof in eigen kunnen. En van een aap met zeven levens.