Uitgever | Bert Bakker |
Uitgavejaar | 2011 |
ISBN13 | 9789035137325 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Nieuws was het product, het exclusieve domein van de nieuwsfabriek. De krant en de tv vertelden lezer en kijker wat 'het nieuws van vandaag' was. Nieuws was een product, de nieuwsconsument was klant. Het grootste compliment dat je een journalist kon geven, was het etiket 'nieuwsmaker'.
Die tijd is voorbij. Nieuws is niet langer een product, maar een proces. Dat proces vindt steeds vaker plaats zonder tussenkomst van journalisten.
Het (Nieuwe) Media Handboek is een volledig herziene en op de maat van de moderne kennismaatschappij toegesneden editie van het befaamde Media Handboek. Adviezen voor de perfecte persconferentie en tien verzekeringen voor het overleven van een interview worden afgewisseld door hoofdstukken over de impact van sociale media, do's en don'ts online, en de relatie tussen oude en nieuwe media en hoe die te gebruiken voor uw eigen communicatie. Het is een onmisbaar boek voor iedereen die zich vandaag de dag staande wil houden voor een microfoon of webcam.
Charles Huijskens (1953) was onder meer politiek journalist voor De Telegraaf en het nos Journaal. Hij geeft als gastdocent les op verschillende universiteiten en hogescholen en regelmatig verschijnen columns of artikelen van zijn hand.
Over Het Media Handboek:
'Als u in de problemen zit, bel Huijskens.' vrij nederland
'Vlot van toon, helder van opbouw en door de amusante praktijkvoorbeelden een feest om te lezen.' avanta
'Het handboek behandelt alle belangrijke vragen.' pzc