Open / 2007/13 De opkomst van informele media / druk 1

-

hoe zoekmachines, weblogs en YouTube de publieke meningsvorming veranderen

Auteur: R. Grusin

Categorie:School & Studie / Onderwerp: Kunst & Cultuur 277
Cover van het boek 'Open / 2007/13 De opkomst van informele media / druk 1' van R. Grusin
Uitgevers Nai Uitgevers, nai010 uitgevers
Uitgavejaar 2007
ISBN9056626035
ISBN139789056626037
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

De media waarmee nieuws en kennis worden vergaard en uitgewisseld zijn sterk uitgebreid. Weblogs, geavanceerde zoekmachines, fenomenen als Second Life, MySpace, Hyves, Flickr en YouTube bieden nieuwe communicatiemogelijkheden, sociale netwerken en platforms voor publiek debat. Het gaat om informele media die grotendeels worden geprogrammeerd, ingevuld en uitgezonden door de gebruiker. Dit in tegenstelling tot conventionele media als televisie en pers, die meer institutioneel bepaald worden. In dit nummer wordt onderzocht wat hiervan de implicaties zijn voor de publieke sfeer.

Bestellen

Bestel 'Open / 2007/13 De opkomst van informele media / druk 1' bij Bol.com € 24,5 Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis.
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.