Uitgevers | Adformatie Groep, Adfo Groep |
Uitgavejaar | 2012 |
ISBN13 | 9789013104325 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Loyale klanten zijn voor bedrijven van levensbelang. Voor veel bedrijven geldt de zogenaamde 20-80 regel: een klein deel van de klanten zorgt voor het grootste deel van de omzet. Trouwe klanten blijken bovendien nog winstgevender te zijn dan incidentele klanten. Bovendien betekent een vaste, loyale klantenkring dat er minder uitgegeven hoeft te worden aan acquisitie om klantverlies te compenseren. Daarom is het vasthouden van bestaande klanten minstens zo belangrijk als het werven van nieuwe klanten. Dat laatste is bovendien vele malen duurder.
Dit Communicatie Memo laat zien wat loyaliteit is, hoe het ontstaat en op welke manier loyaliteitsprogramma's daar een bijdrage aan kunnen leveren.
Over loyaliteiten en loyaliteitsprogramma's is vooral bedoeld om communicatiecollega's te laten zien wat er allemaal al niet mogelijk is. Met het toepassen van nieuwe media blijkt vaak ineens wel te kunnen wat we al jaren voor onmogelijk hielden. En echt niet alleen maar voor grote bedrijven met enorme budgetten. Lees maar... er kan vaak al veel meer dan we denken.