Uitgevers | Kluwer, Vakmedianet Management, Uitgeverij Boom |
Uitgavejaar | 2004 |
ISBN | 9013020984 |
ISBN13 | 9789013020984 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Prestatiemanagement is gericht op het creëren van toegevoegde waarde in organisaties. De kern van effectief prestatiemanagement is dat organisaties zodanig worden ontworpen dat medewerkers worden geprikkeld waardecreërende activiteiten uit te voeren.
Prestatiemanagement in balans betoogt dat prestatiemanagement een organisatiearchitectuur vergt waarin prestatiemeting, beloning en decentralisatie met elkaar in balans zijn. Daarbij komen de volgende vragen aan de orde:
- Zijn synergie en employee empowerment met elkaar in tegenspraak?
- Moet elke manager op dezelfde manier beloond worden?
- Wanneer werkt de balanced scorecard (niet)?
- Zijn subjectieve prestatiemaatstaven beter dan harde, objectieve maatstaven?
Bijzonder actueel is de aandacht voor de verschuivende zeggenschapsverhouding tussen bestuur en commissarissen en de daaraan verbonden consequenties voor u als controller. De beschreven quick scans en beslissingsbomen bieden u de mogelijkheid snel inzicht te verkrijgen in uw eigen situatie.