Uitgever | Academic Service |
Uitgavejaar | 2011 |
ISBN13 | 9789012582414 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
In de strijd om de klant wordt het steeds belangrijker te weten met wie we zakendoen. Daarom wordt steeds meer geregistreerd: van relaties in sociale netwerken tot gedrag op de website en van interesse in producten tot allerhande communicatie. Waar dat vroeger ongemerkt gebeurde, begint de burger zich nu steeds bewuster te worden van zijn positie en van de rechten die de Wet bescherming persoonsgegevens biedt. Privacy wordt regelmatig onder maatschappelijk verantwoord ondernemen geschaard, waarbij het maken van verantwoorde keuzes voorop staat. De vraag is alleen hoe dat werkt in de praktijk, want veel computersystemen zijn daar nog niet op ingericht. Wat moet een onderneming doen, wat kan zij doen en hoe verschuift u privacy van gedachte achteraf naar iets wat u reeds in het ontwerp kunt meenemen? Over Brenno de Winter: De bekende journalist en luis in de pels Brenno de Winter is gespecialiseerd in IT en privacy en kruiste al menigmaal de degens met overheden rond de Wet Openbaarheid van Bestuur.