REMBRANDT INC.

-

marktstrategieën van een genie

Auteur: K. de Wilt

Categorie:Business / Onderwerp: Business overig 36
Cover van het boek 'REMBRANDT INC.' van K. de Wilt
Uitgever Nieuw Amsterdam
Uitgavejaar 2006
ISBN9046801845
ISBN139789046801840
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

Rembrandt Inc.

Marktstrategieën van een genie

Iedereen kent Rembrandt van Rijn, wereldberoemd schilder van onder andere De Nachtwacht, Het Joodse Bruidje en De Staalmeesters. Dat Rembrandt ook een succesvol zakenman was, is veel minder bekend. Hij noemde zichzelf graag 'coopman', maar daarmee deed hij zich tekort. Netwerker, manager van een atelier, betaald trainer en coach, kunsthandelaar, en niet in de laatste plaats marketeer die zijn voornaam tot waardevol merk wist te maken. Als CEO van Rembrandt Inc. was hij een cultureel ondernemer avant la lettre.

Rembrandt Inc. gaat in op dit hoogst interessante aspect van wellicht de beroemdste Nederlander aller tijden. Het behandelt de groeiende rijkdom van de Gouden Eeuw; de markt met de verschillende segmenten waarin Rembrandt opereerde en de sterrenstatus van sommige kunstenaars. Het beschrijft de verschillende commerciële rollen die Rembrandt speelde en hoe hij voor bekendheid van zijn naam en merk zorgde.

Het boek is gebaseerd op onderzoek en interviews met experts, en geschreven voor een doelgroep van hedendaagse ondernemers en managers, zowel in de culturele sector als daarbuiten

Bestellen

Bestel 'REMBRANDT INC.' bij Bol.com
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.