Uitgever | Nieuw Amsterdam |
Uitgavejaar | 2006 |
ISBN | 9046801845 |
ISBN13 | 9789046801840 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Rembrandt Inc.
Marktstrategieën van een genie
Iedereen kent Rembrandt van Rijn, wereldberoemd schilder van onder andere De Nachtwacht, Het Joodse Bruidje en De Staalmeesters. Dat Rembrandt ook een succesvol zakenman was, is veel minder bekend. Hij noemde zichzelf graag 'coopman', maar daarmee deed hij zich tekort. Netwerker, manager van een atelier, betaald trainer en coach, kunsthandelaar, en niet in de laatste plaats marketeer die zijn voornaam tot waardevol merk wist te maken. Als CEO van Rembrandt Inc. was hij een cultureel ondernemer avant la lettre.
Rembrandt Inc. gaat in op dit hoogst interessante aspect van wellicht de beroemdste Nederlander aller tijden. Het behandelt de groeiende rijkdom van de Gouden Eeuw; de markt met de verschillende segmenten waarin Rembrandt opereerde en de sterrenstatus van sommige kunstenaars. Het beschrijft de verschillende commerciële rollen die Rembrandt speelde en hoe hij voor bekendheid van zijn naam en merk zorgde.
Het boek is gebaseerd op onderzoek en interviews met experts, en geschreven voor een doelgroep van hedendaagse ondernemers en managers, zowel in de culturele sector als daarbuiten