Uitgevers | Boom Lemma uitgevers, Boom Uitgevers Amsterdam |
Uitgavejaar | 2007 |
ISBN | 9047300165 |
ISBN13 | 9789047300168 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Deze praktische handleiding geeft de aankomende researcher en redacteur een antwoord op tal van vragen over de inhoudelijke kant van televisiemaken. Hoe kom je aan onderwerpen? Waar vind je geschikte gasten? Waar let je op bij het schrijven van presentatieteksten en voice-overs? Ook komt uitgebreid aan bod hoe je research doet voor documentaires en reality televisie. Loop je rond met een succesvol programma-idee? ln Research en redactie voor televisie lees je hoe je dat idee succesvol kunt presenteren. Ervaren programmaontwikkelaars en researchers laten zien hoe hun programmaapos;s tot stand komen. De vele praktijkvoorbeelden maken het tot een actueel en vlot leesbaar boek.lt;brgt;Research en reactie voor televisie is niet alleen bedoeld voor studenten, maar voor iedereen die als redacteur aan de slag wil. Ook producers, regisseurs en cameramensen die zich meer willen verdiepen in de inhoudelijke voorbereiding van programmaapos;s hebben steun aan dit boek.lt;brgt;Aimée Kersten als docent verbonden aan het Instituut voor Media en Informatie Management (MIM) van de Hogeschool van Amsterdam.